Цікаво для учнів

2016 – рік англійської мови! Увага, конкурс для учнів !

2016 – рік англійської мови! Увага, конкурс для учнів і вчителів!Видавництво «MM Publications» підтримує ініціативу Міністерства освіти і науки України про оголошення 2016 року Роком англійської мови, і з метою підвищення рівня професійної кваліфікації вчителів та популяризації англійської мови серед учнів оголошує конкурси для учнів Оголошуються конкурси «Час Української культури» (Ukrainian Culture Time) та «Моя Батьківщина: місце, де я живу/ місце, яке я люблю» (My motherland: the place where I live / the place I love the most) для вчителів та учнів.

Конкурс для учнів: Моя Батьківщина: місце, де я живу / місце, яке я люблю )

Триватиме з 1 жовтня 2015 р. до 1 лютого 2016р .
Завдання для учнів полягає в написанні твору  “My motherland: the place where I live / the place I love the most”
Учасники конкурсу будуть розділені та оцінені за трьома віковими категоріями:
  •  Молодша школа (1– 4 класи);
  • Середня школа (5 – 8 класи);
  • Старша школа (9– 11 класи).
Переможці конкурсу отримають у подарунок:
  • I місце – 3 екшн-камери
  • II місце – 15 брендових шкільних рюкзаків
  • III місце – 100 книг для читання від видавництва MM Publications.
Роботи прийматимуться з 15 жовтня 2015 року до 1 лютого 2016 року. Конкурсну роботу необхідно надіслати електронною поштою за адресою: mmpublications@ukr.net
У темі листа необхідно вказати назву конкурсу – «Ukrainian Culture Time»


Корисні сайти, котрі можна використовувати у вивченні англійської мови


1) http://lyricstranslate.com/uk/vse-opyat039-vse-opyat-all-things-again.html - з допомогою цього сацту ви зможете перекласти текст улюбленої пісні, але не зловживайте. Спочатку постарайтесь самі, а потім звірте ваш варіант з тим, над котрим попрацював професійний перекладач, може виявиться, що вам пора змінювати професію =)

2) http://www.ac-nancy-metz.fr/enseign/anglais/henry/chans.htm - до вашої уваги ціла купа ресурсів для вивчення англійської мови, використовуючи пісні

3) http://www.musicalenglishlessons.org/music-index.htm#aqua - різноманітні пісні і вже готові розроблені до них вправи, чудовий спосіб не забути англійську за літо, проте все ж не так цікаво як на літньому семестрі

4) поринути у новорічну атмосферу літом ви зможете завітавши сюдиhttp://www.christmasesllessons.com/christmascarols.html і ще й поспівати англомовних колядок.

5) Життя не життя без караоке? Тоді вам потрібно зайти на цей сайтhttp://www.galau.com/karaoke.html 

6) youtube 4 ever- звісно на  www.youtube.com ви зможете знайти масу класних відео роликів.





Learn English through Funny story Mr Bean (level 2)




Як ефективно вивчати іноземну мову?



1. Часта помилка традиційних методик - вимога перекладати. Проте людина може добре використовувати іноземну мову, але не дуже добре перекладати на свою рідну. Ще частіше буває ситуація, коли людина вже майже розуміє, що сказане в іноземній фразі, але перекласти ще не може. Перекладати потрібно учити тільки професійних перекладачів. Для останніх завдання - навчитися розуміти, висловлювати думки і думати на іноземній мові.
2. Коли дивишся у словнику переклад слова, потрібно проглянути всі його значення. Це дозволяє скласти уявлення про об'єм поняття, який часто відрізняється від аналогічного в рідній мові.
3. Щоб якісно перекласти, потрібно усвідомити сенс пропозиції цілком і потім переказати його своїми словами на іншій мові, а не переводити по словах, словосполукам і граматичним конструкціям.
4. Не треба нічого механічно вивчати. Основне завдання - зрозуміти. Коли усвідомив, запам'ятовування відбувається само собою. А не запам'яталося - запам'ятається іншим разом.
5. Вивчати слова спеціально не треба. Зустрілося в тексті слово - заглянув в словник, йдеш далі. Ще раз зустрілося - ще раз заглянув. І так до тих пір, поки не запам'ятається. Перевага методу в тому, що ті слова, які зустрічаються частіше, запам'ятовуються швидше. Також не вимагається спеціального часу і сил на заучування слів. А як це буває нудно! Правда, витрачається час, щоб дивитися в словник. Можна або використовувати електронний словник, слово набирається за 2-6 секунд. Або, якщо постійно звертатися до звичайного словника, з досвідом час пошуку знижується до 5-10 секунд.
6. Чомусь в традиційних методиках, коли викладач щось говорить, передбачається, що учень зобов'язаний тут же це запам'ятати. Якщо виявляється, що не запам'ятав, йому дають відчути, що він в цьому винен. Проте пам'ять більшості людей об'єктивно не здібна до запам'ятовування з першого разу. Від того, що людина відчуває провину, якість запам'ятовування не поліпшується. Швидше, навпаки: відповідно дослідженням негативні емоції погіршують запам'ятовування. Тому і вчителеві, і учневі потрібно навчитися повністю виключати відчуття провини з учбового процесу.
7. Оскільки з'ясовано, що позитивні емоції покращують процес запам'ятовування, треба постаратися, щоб процес вивчення мови приносив задоволення: приємна комфортна обстановка, цікавий зміст текстів і вправ, приємний викладач, що уміє настроювати на позитивні емоції і так далі.
8. Кращий спосіб навчитися грамотно і красиво виражати думки на іноземній мові - читати багато літератури, написаної гарною мовою. Вправи і роз'яснення викладача - корисні, проте можна знати правила, але не бути здатним швидко генерувати коректні фрази. Таку здатність дає тільки мовний досвід. Коли багато раз в тексті зустрічаєш конструкцію, то в якийсь момент сам мимоволі починаєш її вживати. Можна читати учбову або спеціальну літературу по своїй спеціальності на іноземній мові. Убиваються відразу два зайці: і мова, і знання.

How to learn English FAST







People of Ancient BritainHistory of Britain (история Британии) 
Люди древней Британии добывали рыбу в устье и на мелководьеLong ago, the British Isles were not isles at all. Britain was part of the European continent: the English Channel did not exist and East Anglia merged into the Netherlands. Then, about 10,000 years ago - when the last Ice Age had ended, when the bones of the last mammoth had sunk into the mud of the Thames valley, when the climate grew warmer - new rivers and seas were formed and Europe was slowly formed into its present shape.
The people of Britain, like their cousins оn the continent, were simple hunters who lived оn the flesh of wild animals, which they shot with flint-tipped arrows or caught in traps. They killed fish in the estuaries and shallow rivers with spears made from the antlers of deer. They gathered wild fruit, nuts and honey, and probably ate snails, caterpillars and other grubs. They did not build permanent houses, but moved from place to place, sheltering in caves in cold weather.
The people of Britain lagged behind the people of certain warmer lands in their development. While they were still living in caves and scratching about for insects to eat, the Egyptians were building pyramids and writing literature.
Of all the stages between the cave and the skyscraper, perhaps man's greatest leap forward was taken when he became а farmer. The Stone Age farmer of about 5,000 years ago had to clear patches in the forests which covered most of Britain that was not barren heath or swamp. Не cut down trees with stone axes, burned off the scrub, and tilled the ground with а stone-headed hoe. Не kept half-wild cattle and pigs in the forest, where they could find their own food, and in treeless parts, like northern Scotland, he kept sheep. The people who grew grain in southern England had flint sickles to reap the harvest.
By the end of the Stone Age, about 2,000 BC, metal was already being used. The Beaker people, who are named after the clay mugs, or 'beakers', they made, also used bronze knives. They came to Britain from northern Europe, and started the building of the stone monuments at Stonehenge and Avebury (Эйвбери).
А simple plough also appeared about this time. It was little more than a spike to rip up the ground: the field was ploughed twice, the second time at right angles to the first. These improvements allowed people to settle in villages, where they stored food for the winter in underground larders. In a few places, like the Orkneys, houses were built of stone, and their remains can still be seen, complete with stone shelves and bedsteads.
СтоунхенджMining and trade were growing during the Bronze Age (roughly 2,000 to 500 BC). Copper was imported from Ireland and tin from Cornwall - the two metals from which the harder alloy, bronze, was made. Amber was imported from the Baltic and pottery from the Mediterranean area. Carts were made for moving heavy goods.
The people of the Wessex (Уэссекс) culture (southern England) developed the most advanced society Britain had seen. They used ornaments of gold and had complicated funeral ceremonies, with burials in round 'barrows', or mounds. Building continued at Stonehenge, which was а kind of temple, perhaps having some connection with the changing seasons. The stones seem to be lined up with the sun at different times of the year, and some experts have suggested that the whole building was а kind of astronomical clock.
About 500 BC, the inhabitants of Britain were learning how to smelt iron. Iron ore was easier to obtain, as it often lay close to the surface and was far more common than copper or tin. Although good tools were made of bronze, iron tools were much cheaper.
The beginning of the Iron Age coincided with the arrival of new people from the continent, mainly from France. They were the Celts. Archaeologists have discovered at least three Celtic groups, whom they call А, В and С people. The С people, the last and most advanced group, were the people known to the Romans as the Belgae (they did indeed come from roughly the area of Belgium). They were not 'pure' Celts, having some German blood. In fact there was less difference between Celtic and Germanic people in ancient times than some modern 'Celts' would like to think.
During the Iron Age large forts, with walls of earth reinforced by timber and stone, were built in many parts of the country. People from the nearby countryside could shelter there when enemies threatened. The largest of the English hill forts - in fact the largest in Europe - is Maiden Castle in Dorset. Standing on its great earthen ramparts, on а silent wintry afternoon if possible, some faint sense of Iron Age Britain can still be felt.
Maiden CastleAn Iron Age house was found by archaeologists at Little Woodbury, in Wiltshire. It was built on the plan of two circles, one inside the other. The family lived inside the smaller circle and the farm animals were stabled in the outer ring. The men of the family smelted their own iron, from which they made sickles for harvesting. The women made clothes, spinning and weaving their cloth, and clay cooking pots. They probably also pounded grain into flour.
We know of many types of Iron Age house, and round buildings, which are simpler than walled houses, have been found in many places. The mysterious round stone towers of northern Scotland belong to the late Iron Age.
In spite of the evidence of the hill forts and stone towers, life in prehistoric Britain was not always violent. The arrival of new immigrants must have caused problems, but they usually came in smallish groups and soon mingled with the native population. It was never а case of the natives being overwhelmed by more aggressive and more advanced invaders. The Celts, who were of mixed race themselves, married natives whose ancestors had also been immigrants from northern Europe and from Spain.
Britain was unknown to the more civilized parts of Europe until it was visited - 'discovered' in fact - by Pytheas (Пифей), an educated merchant from Marseille (Марсель), in about 320 BC. Pytheas wrote the first description of the people, whom he called Celts. They were gentle folk, he said, and welcomed visitors.
The opinion of Pytheas is surprising. The next educated visitor to Britain described the British as а fierce race, savages. But that visitor came in no friendly spirit. His name was Julius Caesar.


Invasions of the VikingsHistory of Britain (история Британии) 

Invasions of the VikingsBefore the end of the 8th century, the British Isles were raided again by another non-Christian people, from Scandinavia. In 793 the Vikings, as we call them, destroyed the monastery of Lindisfarne, drowning some of the monks and stealing precious objects.
The Vikings were a sea-going people; they had the best boats yet seen in Europe, powered by oar and sail. They crossed the Atlantic, founding a colony in Newfoundland 500 years before Columbus discovered America; they rounded Lapland and sailed up the rivers of Russia; they raided Europe from the Baltic to the Mediterranean. Norsemen sailed around Scotland and down the west coast of Britain as far as the Mersey; they established colonies in northern Scotland and created a Scandinavian kingdom in Ireland. Danes raided the east coast of England, burning and killing, exulting in violence. Nothing stopped the Vikings, not even the northern winter.
These long-haired warriors wore coats of mail, carried hefty battle-axes and long shields. No one had the ships to match them at sea, and when they landed they moved so fast - rounding up all the horses in the neighbourhood - that they could destroy a town, burn a church and slaughter the people before a force could be raised against them. When they were brought to battle, they were often too strong for the motley group of poorly armed peasants who confronted them, and when they were defeated they were back again, stronger than ever, a year or two later.
What began as raids for quick plunder soon developed into something more. The Danes descended on England in ever-larger bands and raided steadily farther inland. In 851 a Danish host spent the winter in Kent. A few years later they wintered near London. The English were in no position to prevent them. Northumbria was feeble, with rival kings fighting for the crown. In Mercia another royal argument was going on, and the midland kingdom was squeezed between the Danes from the east and the forces of the Welsh prince, Rhodi Mawr, from the west.
That was the situation in 865, when a Danish army larger than any before arrived in England. This time the Danes came not merely for plunder, and they had no plans to return in the autumn or the following spring. They meant to conquer England.
ВикингиYork fell in 866, and the rival kings of Northumbria were killed. East Mercia was overrun and the rest of the kingdom saved, for a short time only, by a truce bought with Mercian gold. In 869 King Edmund of East Anglia (St Edmund of Bury) was savagely murdered while a prisoner. Essex was conquered. By 870 only Wessex was left to resist the barbaric Danes, whose main camp at Reading was well placed to receive reinforcements up the Thames.
Soon after the Danes turned against Wesses, the West Saxons gained a new king, who was only about twenty-two years old. His name was Alfred (849-899), and we know him as 'the Great'. He is the only English king who has earned that title.
After one stirring victory, Alfred was forced on to the defensive, and for a few years it looked as though Wessex too would soon be submerged. By 878 Alfred was a fugitive, hiding in the wintry marshes of Somerset. (It is from this period in his life that legends later grew - stories like the tale of the burning cakes which the king was supposed to be watching while the farmer's wife was out of the kitchen.)
But Alfred's West Saxon peasant-warriors, or most of them, remained loyal. With the spring, he surged out of the marshes to harass the Danes. In May, the men of Wiltshire and Hampshire met him in the forest near Southampton. They told him they were 'glad to see him'. Two days later Alfred's Christian army smashed the Danes at the battle of Edington. 'The turn of the tide!' Alfred exclaimed.
Under their able commander, Guthrum, the Danes fell back to Chippenham. Alfred swept the surrounding country bare of food and horses, and in two weeks the Danes were forced to surrender. They promised to leave the country. Guthrum accepted Christian baptism, with Alfred acting as god-father.
What made Alfred a great man was not just his military victories but his statesman-ship. After years and years of bloody conflict, he saw the futility of trying to destroy the Danes by force. He believed that a man who grows content will cease to be a dangerous enemy, and he was determined to reach friendly agreement with the defeated Danes. This he did. His treaty with Guthrum gave the Danes a large part of eastern England, where Alfred hoped they would settle down as peaceful farmers.
Alfred's statesmanship showed itself also in his ability to learn from his enemies. When new groups of Vikings resumed the attack some years later, they found England far better prepared. Having studied the defenceworks of Guthrum's camps, Alfred set up a system of strongly fortified burghs in southern England. (Traces of his fortifications can still be seen at Wareham in Dorset, among other places.) He also built warships on the Danish pattern and, as the English were not experienced sailors, he hired men from the coastal districts of the Low Countries to man his navy. We know that more than once Viking raiders were defeated at sea by Alfred's ships, and prevented from landing.





Animal Jokes for Kids - Funny Jokes about AnimalsAnimal Jokes for Kids
Enjoy our range of hilarious animal jokes for kids and laugh along with the neat humor and classic jokes related to all our our friends living in the animal kingdom.
Find jokes about elephants, cats, butterflies, fish, birds, cows and more. Read on and check out all our funny jokes about animals.


  • Why do bees hum? Because they don’t know the words.
  • Why do birds fly south for the winter? Because it’s too far to walk.
  • What goes up slowly and comes down quickly? An elephant in a lift.
  • Why is there a crab in prison? Because he kept pinching things!
  • What do you call a brainy insect? A spelling bee.
  • Why did the man throw the butter out the window? Because he wanted to see butterfly.
  • What happened to the cat that swallowed a ball of wool? She had mittens.
  • How do porcupines kiss each other? Very carefully.
  • What do you give an elephant with big feet? Plenty of room!
  • Why did the chicken cross the road? To get to the other side.
  • What do you call a fish with no eyes? A fsh.
  • Why does everyone love cats? Because they’re purr-fect!
  • Where do cows go with their friends? The moooovies!
  • How do you keep an elephant in suspense? I’ll tell you tomorrow.
  • What do you call a fly without wings? A walk.

Funny English Language JokesEnglish Language Jokes
Take a break from your studies and check out our funny English language jokes.
Have fun with some of the quirkier aspects of the English language, laugh at some hilarious jokes and get a variety of writing tips that you might want to think twice about using. Read on and enjoy our funny English language jokes.


  • So English, I fancy you all agree, is the funniest language you ever did see.
  • English might be the most widespread language in the world but there’s still no ham in hamburger, no egg in eggplant and neither pine nor apple in pineapple.
  • The thing you’re looking for is always found in the last place you look.
  • What did the man who walked into a bar say? Ouch!
  • Why did the boy eat his homework? Because the teacher told him it was a piece of cake.
  • What are two things people never eat before breakfast? Lunch and dinner.
  • Why is the number six so scared? Because seven eight nine!
  • If the plural of man is always called men, why shouldn’t the plural of pan be called pen?
  • If we are the human race, then who is winning?
  • If vegetarians eat vegetables then what on earth do humanitarians eat?!
  • Some writing tips:
  • Exaggeration is a trillion times worse than understatement.
  • Rhetorical questions, who needs them?
  • When writing in English, contractions shouldn’t be used.
  • Stop using exclamation marks!!!
Funny Riddles for KidsFunny Riddles for Kids
Check out our funny riddles for kids and enjoy some great humor with a brain bending twist.
Find out what has to be broken before it can be used, what gets wetter as it dries, what type of cheese is made backwards and much more. How many of the riddles do you know? Read on and 
enjoy laughing at all our funny riddles for kids.


  • What has a face and two hands but no arms or legs? A clock
  • What five-letter word becomes shorter when you add two letters to it? Short
  • What word begins and ends with an ‘e’ but only has one letter? Envelope
  • What has a neck but no head? A bottle
  • What type of cheese is made backwards? Edam
  • What gets wetter as it dries? A towel
  • Why did the boy bury his flashlight? Because the batteries died.
  • Which letter of the alphabet has the most water? The C
  • What starts with a ‘P’, ends with an ‘E’ and has thousands of letters? The Post Office!
  • What has to be broken before you can use it? An egg
  • Why can’t a man living in New York be buried in Chicago? Because he’s still living!
  • What begins with T, ends with T and has T in it? A teapot
  • How many letters are there in the English alphabet? There are 18: 3 in ‘the’, 7 in ‘English’ and 8 in ‘alphabet’.
  • Which month has 28 days? All of them of course!





Odd One Out - Fun English Quiz for Kids - Printable Questions & AnswersOdd One Out Quiz
Enjoy our fun odd one out quiz for kids. Read the words and circle or underline the one you think is different. Explain the reason for your answer remembering that it’s possible to have more than one correct answer if you can justify your answer with a valid reason.





Odd One Out Quiz
Please circle (or underline) the word you think is different.
Write down your reason for choosing that word.
For example:
e.g.                   Mother               Brother            Friend            Daughter
Reason:          A friend is not family
1.                     Boy                 Female             Woman            Girl
Reason:
2.                     Shoe                Sandal              Glove             Boot
Reason:
3.                     Lake                Forest              Ocean              River
Reason:
4.                     Seat                 Wheel              Door              Oven
Reason:
5.                     Chair               Seat                 Table               Sofa
Reason:
6.                     Happy             Grumpy            Joy              Excited
Reason:
7.                     Rice                 Pork                 Chicken           Beef
Reason:
8.                     Eye                  Radar              Level              Star
Reason:

Odd One Out Quiz Answers
The following are example answers as it’s possible to have more than one correct answer if it is justified with a valid reason.
1. Boy - Different gender
2. Glove - Worn on hand
3. Forest - Not water
4. Oven - Not a car part
5. Table - Not for sitting on
6. Grumpy - A negative emotion
7. Rice - Not a meat
8. Star - Not the same when spelt backwards (palindrome)
світНові мови - це нові можливості!

Вміння правильно висловлювати свої думки та почуття – найголовніше у володінні іноземною мовою. І чим більшим словниковим запасом ви володієте, тим краще вас зрозуміють. Отже, шукайте поради для себе в цій статті!
Перш ніж приступити до вивчення мови, зрозумійте, що ви ніколи не вивчите абсолютно ВСІ слова іноземної мови. Навіть не всі носії мови знають про неї все, адже це фізично неможливо. Проте чим ефективніший спосіб ви оберете для вивчення мови, тим надійнішим стане її розуміння.

Ловіть 10 найкорисніших порад освоєння мови:

1. Вивчайте нові слова в контексті.
Коли ви чуєте нове слово навіть з перекладом – це для вас інформативне навантаження. Якщо ж ви дізнаєтеся нове слово в реченні та краще не в одному, тоді ви «відчуєте» це слово, і воно у вас буде вже асоціюватися з картинкою в голові. До того ж вам легше буде застосовувати прийменники – одна з найчастіших помилок учнів.
2. Відразу дізнавайтеся всі форми слова.
Іноді мало буває тільки запам’ятати іноземне слово в контексті. Для молодих лінгвістів важливо знати всі форми, які може приймати слово. Особливо це стосується дієслів, коли заміна прийменника після нього повністю міняє значення слова. Також зверніть увагу на «неправильні» дієслова та утворення множини іменників.
3. Працюйте з тлумачним словником.
Тлумачні словники збільшать ваш словниковий запас і дозволять поринути в іншомовне середовище. Тлумачте слова іноземною, і ви навчитеся мислити цією мовою, не тільки перекладати кожне слово з рідної мови.
4. Не перекладайте речення в онлайн-перекладачах.
Всім нам відомо наскільки різною є граматика в мовах. Взяти до порівняння хоча б українську та англійську. Тому часто, коли ви копіюєте ціле речення або навіть текст до онлайн-перекладача, можете отримати повну нісенітницю. Саме тому краще перекладайте окремі слова, у вживанні яких ви не впевнені, але краще формуйте речення самостійно.
5. Скористайтеся методом карток.
Пропонуємо вам взяти собі на замітку цікавий, а головне ефективний метод вивчення нових слів. Виберіть собі купу слів – таку, яку на ваш розсуд ви зможете запам’ятати найближчим часом. Розподіліть слова на три групи за наступним принципом: перша група – незнайомі вам слова; друга група – слова, у вживанні яких ви не впевнені; третя група – слова, які ви добре знаєте.
Запишіть всі потрібні вам слова та візьміть із собою. Як тільки випадає вільна хвилинка, відразу діставайте слова першої групи. Коли ви вивчите слово, перекладіть у другу групу. До третьої групи попадають лише ті слова, в яких ви впевнені на 100%. Переглядайте всі три групи час від часу, адже всі вони можуть забуватися.
6. Запам’ятовуйте синоніми та антоніми нових слів.
Таким чином, ви відразу будуєте в своїй голові зв’язки слів, що не раз вам ще згодяться у спілкуванніі.
learn
7. Вивчайте слова окремо по темах.
Гарний приклад, ви збираєтеся в мандрівку. Чому б не вивчити всі фрази, які вам можуть знадобитися найближчим часом?!
8. Організуйте запис нових слів.
Ви можете використовувати функцію в своєму телефоні для сортування нових слів. Якщо немає, скористуйтеся звичайним зошитом. Але краще записувати слова за темами або в алфавітному порядку.
9. Заведіть «словниковий календар».
Візьміть собі у звичку вивчати хоча б по одному новому слову в день. Відразу запишіть його в «календар». Наприкінці місяця зробіть мовний диктант. Адже навіть одне слово на день – це вже 30 слів на місяць!
10. Нове слово використайте в мові.
Як тільки вивчили нове слово, не соромтеся його казати в розмові. Можливо, ви також почуєте щось нове від свого співрозмовника.
Сподіваємося, що ці поради вам дуже допоможуть! Знаєте більше способів вивчення іноземної мови – пишіть їх у коментарі!
Цікавого навчання!


розклад зно 2014
В 2016 році розклад ЗНО підпорядкований вимогам наказу Міністерства освіти і науки України від № 1143 від 05 листопада 2015 року«Про затвердження Календарного плану підготовки та проведення в 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти».
Зовнішнє тестування з математики буде проведено 11 травня, а зісторії України - 13 травня. У звязку з тим, що результати з цих дисциплін будуть зараховуватись і як ДПА, випускники дізнаються їх до 26 травня.
Відповідно, графік складання різних предметів під час пробного тестування, основної та додаткової сесій ЗНО виглядає так:

Графік ЗНО-2016

5 - 30 січняРеєстрація на пробне ЗНО 2016
2 квітня 



9 квітня  
Пробне ЗНО 2016.
Українська мова та література.

Англійська мова, біологія, географія,
іспанська мова, історія України,
математика, німецька мова, російська
мова, фізика, французька мова, хімія.
1 лютого - 4 березня
Реєстрація на ЗНО 2016
5 - 18 березня
Внесення змін до реєстраційних даних
5 травня - 17 червняОсновна сесія ЗНО
5 травня Українська мова та література
11 травняМатематика
13 травняІсторія України
3 червняРосійська мова
6 червняІспанська мова
7 червняАнглійська мова
8 червняНімецька мова
9 червняФранцузька мова
10 червняБіологія
13 червняФізика
15 червняГеографія
17 червняХімія
До 26 травня
Оголошення результатів ЗНО з
української мови та літератури,
математики та історії України
18 - 25 червня
Оголошення результатів ЗНО з
інших предметів
(іноземні, російська мови та біологія -
до 18.06,
географія, фізика, хімія - до 25.06)
14 червня - 4 липняДодаткова сесія ЗНО
14 червняУкраїнська мова та література
16 червняМатематика
21 червняІсторія України
22 червняРосійська мова
23 червняАнглійська мова
23 червня
Іспанська мова
(початок проведення - 14.00)
24 червняНімецька мова
24 червня
Французька мова
(початок проведення - 14.00)
29 червняБіологія
30 червняФізика
1 липняГеографія
4 липняХімія
До 8 липня
Оголошення результатів учасників
додаткової сесії ЗНО




David Bowie


The recent news of the death of David Bowie has taken the world by shock. At the age of 69, Bowie died last week from liver cancer, an illness that he managed to hide from just about everyone. Just two days before his death, he released a single, Lazarus, which begins with the lyric 'Look up, I’m here in heaven' and has been hailed as his 'parting gift' and marks the final flourish of his impressive career which spanned over half a century and gave birth to 25 albums.
His golden years were without doubt during the seventies when he released famous songs such asHeroesAshes to Ashes and Let's Dance. His music may be before the time of many of you reading this article but you may be more familiar with his alter-ego ‘Ziggy Stardust’ and his iconic red hair and striking face paint.
Since his death, many famous musicians have made tributes to the music legend. Madonna said he changed her life, Mick Jagger has called him an inspiration, Elton John said he helped him record his own album and Iggy Pop has said that he resurrected him.
Even the British Prime Minster, David Cameron, released a statement saying he was a musical and creative genius and unlikely stars such as Kanye West have hailed him as one of their most important inspirations.
If you aren’t familiar with his music then I urge you to watch one of the various documentaries on his colourful life or talk to your parents, for they may have something to say about his influence on their life.

Немає коментарів:

Дописати коментар